Mistä tiedän että testosteronitasoni ovat laskussa?

Muistatko nuoruusvuodet jolloin energiaa ja intoa oli vaikka muille jakaa ja hormonit pörisivät päässä vähän liikakin? Urheilusuorituksesta palautuminen oli nopeaa ja välipäiviä ei tarvinnut liiemmin miettiä. Tämä oli aikaa jolloin testosteronitasosi olivat huipussaan.

Miesten oma testosteronin tuotanto kääntyy luontaisesti laskuun noin 30 vuotiaana. Lasku ei ala radikaalisti, mutta vaikuttaa ajan kanssa niin että alhaisen testosteronitason muutoksia ei välttämättä itse huomaa, eikä lähimmäinen aina ymmärrä mistä oireet johtuvat. Tuotannon hiipuminen tuleekin salakavalasti.

Testosteronin vajauksen tyypillisiä oireita ovat:

1. Seksuaalinen haluttomuus
Testosteronilla on päärooli miehen seksuaalisessa halukkuudessa. Seksuaalinen vietti saattaa haalistua tai kadota, eikä se enää ole samalla tasolla kuin nuorempana.


2. Erektiohäiriöt
Seksuaalisen halukkuuden lisäksi testosteroni määrittää myös erektion voimakkuutta ja sen ylläpitämistä. Testosteroni yksinään ei aiheuta erektiota, vaan se stimuloi aivoissa olevia reseptoreja tuottamaan typpioksidia. Tämä on päämolekyyli joka osallistuu sarjaan joka käynnistää erektion.


3. Vähäinen siemennesteen määrä
Testosteronilla on päärooli myös siemennesteen tuotannossa. Vähäinen siemennesteen määrä yleensä viittaa alhaisiin testosteronitasoihin.

 

4. Hiusten lähtö tai oheneminen
Hiusten lähto tai oheneminen on yleensä merkki vähäisestä testosteronista. Tämä voi tosin miehillä olla myös geneettistä ja iän tuomaa.

 

5. Väsymys ja huono mieliala
Miehiltä joilla on alhainen testosteronitaso on tutkimuksissa raportoitu enemmän masentuneisuutta ja vähentynyttä energiatasoa. Tämä näkyy esimerkiksi lisääntyneenä unentarpeena tai haluttomuutena aloittaa uusia asioita.

 

6. Vähentynyt lihasmassa
Koska testosteronilla on päärooli myös lihasmassan kasvatuksessa ja ylläpidossa, vähäinen testosteroninmäärä veressä voi näkyä lihasmassan vähenemisenä.

 

7. Painonnousu
Rasvan lisääntyminen kehoon, erityisesti vatsan ja rintojen alueelle liitetään vähäiseen testosteroniin. Erityisesti rintojen alueelle kerääntynyt rasva kertoo epätasapainosta testosteronin ja estrogeenin välillä.


8. Luun tiheyden heikkeneminen
Testosteroni osallistuu luun massan kasvattamiseen ja ylläpitoon, joten sen heikkeneminen voi näkyä myös luun tiheydessä. Yleensä tämä on ollut naistenvaiva, mutta saattaa näkyä myös miehillä joilla on alhainen testosteronitaso.


9. Mielialan vaihtelut
Tutkimukset osoittavat että alhainen testosteronitaso aiheuttaa miehillä mielialan vaihteluita. Testosteroni on hormoni, joka vaikuttaa aivokemiaan. Alakulo ja keskittymisen heikkeneminen voivat olla ensimmäisiä havaittavia merkkejä vähäisestä testosteronitasosta.

 

10. Muistin heikkeneminen
Ikääntyminen vaikuttaa muistiin ja kognitiivisiin toimintoihin. Tutkimuksissa vähäinen testosteroninmäärä on yhdistetty heikentyneeseen muistiin.

 

11. Pienentyneet kivekset
Jos kivekset ovat pienemmät kuin ennen, saattaa tämä johtua vähäisesta testosteronin määrästä. Testosteroni valmistuu mm. Kiveksissä.

 

12. Huonontuneet veriarvot
Lääketieteellisissä tutkimuksissa alhaisella testosteronilla on löydetty yhteys vähäisempään punasolujen määrään veressä. Koehenkilöillä joiden testosteronitasot ovat saatu ylös, myös veriarvot ovat parantuneet.

 

MITÄ VOIN TEHDÄ PARANTAAKSENI TESTOSTERONITASOJA

Jos huomaat tai epäilet että kärsit testosteronin vajaatuotannosta tai luonnolliset testosteronitasosi ovat kääntyneet iän myötä laskuun voit vaikuttaa itse hormonin tuotantoon. Lisäravinteillä on tieteellisesti todistettu rooli vapaan testosteroninlisääjänä veressä.

T-Balanssiin on sisällytetty vain ainesosia jotka tieteellisten tutkimusten mukaan auttavat edistämään testosterinitasojen pysymistä normaaleina. Päivittäisen lisäravinteen lisäksi voit nostaa

Riittävä uni miehelle on tärkeätä!

Riittävä uni ja stressin välttäminen

Elämässä tulee tilanteita joissa on väistämättä stressiä, mutta etenkin huonot yöunet ja stressaava elämä eivät auta elimistöä pitämään yllä optimaalista testosteronitasoa.

Terveellinen ruokavalio miehelle on tosi tärkeätä!

Ruokavalio

Terveellinen ruokavalio takaa vitamiinien ja hivenaineiden saannin. Tietyillä kasviksilla on testosteronitasoon hyödyllisesti vaikuttavia ominaisuuksia. Näistä tunnetuimpia ja tutkituimpia ovat: Inkivääri, pomegranaatti, oysterit, maito johon on lisätty D-vitamiini, pinaatti, lehtikaali, linssit, rasvainen kala, sipuli, oliiviöljy.

Korkealaatuinen ravintolisä on suunniteltu edistämään miehen terveyttä ja hyvinvointia. Auttaa arkeasi niin töissä, kotona kuin vapaa-aikana. Voit tilata suoraan verkosta.

Säännöllinen liikunta ja voimaharjoittelu

Vaikuttaa positiivisesti mielialaan, parantaa yöunta, auttaa säilyttämään lihasmassaa ja parantamaan vastustuskykyä. Erityisesti voimaharjoittelulla voi olla testosteronitasoa nostattavia vaikutuksia.

Terveellisten elintapojen lisäksi voit nostaa elämänlaatua nauttimalla T-Balanssia sillä ravintolisällä on tutkitusti terveyttä edistäviä vaikutuksia. Voit lukea lisää tutkimuksia ja käyttäjien kokemuksista sivuillamme. Voit myös tilata tuotteen tutustumishintaan suoraan kotiisi alla olevalla lomakkeella.

TILAA T-BALANS

Kokeile T-Balansea nyt puoleen hintaan 17,45€ kuuden viikon ajan!

Testosteronitaso

Tilaamalla tästä saat T-Balansin puoleen hintaan ja maksat vain 17,45€ (sis.toimituskulut 4,95€) ensimmäisestä paketista (4 viikon annos).  Seuraavat lähetykset 34,90€ sis. toimituskulut 4,95€. Tilauksessa ei ole sitoutumisaikaa tai irtisanomisaikaa ja voit milloin tahansa lopettaa tilauksesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. 14 päivän palautusoikeus.